+37052078114

Patarimai keliaujant per saulėlydį

Saule spigina vairuotojui i akis

Patarimai keliaujant per saulėlydį

Šaltuoju metų laiku pavojai kelyje siejami ne tik su šlapia ar apledėjusia danga. Rudenį, žiemą ir pavasarį saulė yra žemesnė nei vasarą, ypač ryte ir vakare, kai einame ir grįžtame iš darbo, apakimo rizika padidėja.

LIŪDNA STATISTIKA

Apie du trečdalius su oru susijusių nelaimingų atsitikimų Vokietijoje sukelia nedidelis saulės spindėjimas. ADAC teigimu, šios aplinkybės yra dvigubai dažnesnės nei rūko sukeltos avarijos.

Vairuotojai dažnai neįvertina avarijų rizikos, kai saulė artėja prie horizonto. Tai ypač pavojinga posūkiuose, ant kalvų arba įvažiuojant į tunelius ir išvažiuojant iš jų. Apakęs vairuotojas nemato šviesoforų ir ženklų, o pėstieji, dviratininkai ir motociklininkai gali tiesiog nematyti.

KAS PADĖDA NO RYŠKIOS ŠVIESOS?

Pateikiame septynis paprastus patarimus, kaip apsaugoti vairuotoją ir kitus eismo dalyvius.

ŠVARŪS LANGAI

Visada palaikykite priekinį stiklą švarų, nes purvas ir įbrėžimai paskleidžia šviesą jo paviršiuje. Tai lemia daug saulės spindesio.

TINKAMI VALYTUVAI

Funkciniai valytuvai yra būtini geram matomumui. Valymo skystį taip pat reikia reguliariai papildyti. Salone laikykite sausą rankšluostį, kad priekinis stiklas būtų nuvalytas nuo drėgmės ir nešvarumų.

ŠVARŪS AKINIAI

Tai, kas sakoma apie priekinį stiklą, galioja ir akiniams. Kuo jie švaresni, tuo geriau. Geriau, kad akiniai neturėtų veidrodinio efekto. Ypač saulei leidžiantis akinių nešiojimas turi ir privalumų, ir trūkumų. Viena vertus, akinimas sumažėja, tačiau, kita vertus, pasiekiama jau tamsios aplinkos patamsėjimas.

ATSTUMAS IR NUSPĖJAMAS VAIRAVIMAS

Visada laikykitės sąžiningo atstumo ir judėkite su didesne koncentracija. Prieš jus važiuojantis vairuotojas gali būti apakintas saulės ir staiga sustoti. Net jei saulė yra už jūsų, vis tiek yra pavojus. Atvažiuojantys vairuotojai gali būti apakę. Tai taikoma ir pėstiesiems, ir dviratininkams.

SAUGUS GREITIS

Teisingas greitis yra vienodai svarbus, nes tik kelios akimirkos be akių kontakto gali sukelti smūgį. Per vieną sekundę 50 km / h greičiu automobilis nuvažiuos apie 14 metrų. Tai reiškia, kad vairuotojas, net turėdamas trumpalaikį saulės spindesį (saulė pasirodė iš aukšto pastato), „aklai“ važiuos mažiausiai 14 metrų, o kartais ir daugiau. Vairuotojui gali prireikti daugiau laiko prisitaikyti prie naujų aplinkybių.

VAIRAVIMAS ŽIBINTAIS

Kartais vairuotojas gali pagalvoti: kam įjungti artimąsias arba bėgimo šviesas, jei lauke jau šviesa? Tiesą sakant, važiavimo žibintai šviečia ryškiau nei besileidžianti saulė, todėl atvažiuojančiam vairuotojui lengviau matyti jūsų automobilį.

VERTIKALI VAIRUOTOJO PADĖTIS

Taip pat svarbi vertikali sėdimoji padėtis. Daugelis vairuotojų sėdi per žemai. Dėl šios priežasties atlošas turi būti kiek įmanoma tiesesnis (pavojingoje kelio atkarpoje), o sėdynė turi būti pakelta, jei ją galima reguliuoti.